آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۴
اقتصادی
۴

تولید فولاد جهان در ماه گذشته میلادی کاهش یافت

ایران پانزدهمین تولیدکننده فولاد جهان

موسسه جهانی آهن و فولاد با معرفی ایران به عنوان پانزدهمین تولیدکننده فولاد جهان اعلام کرد، تولید این محصول در ایران طی نیمه نخست 2012 به 36/7 میلیون تن رسید.

به گزارش فارس، موسسه جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، به موازات کاهش تولید جهانی فولاد در ماه ژوئن تولید فولاد ایران نیز در این ماه 5/3 درصد کاهش داشته است.بر اساس این گزارش تولید فولاد ایران در ماه ژوئن به 2/1 میلیون تن رسید. در عین حال ایران رتبه خود به عنوان پانزدهمین فولادساز جهان را در این ماه همچنان حفظ کرده است. کل تولید فولاد ایران در نیمه نخست 2012 نیز 36/7 میلیون تن اعلام شده است. کل تولید ایران در سال 2011 به 13 میلیون تن رسیده بود.این گزارش افزود: افت تقاضا و کاهش قیمت تاثیر زیادی بر افت 1/0 درصدی میزان تولید فولاد در جهان طی ماه ژوئن داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان تولید فولاد خام در جهان طی ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل با 1/0 درصد کاهش به کمتر از 128 میلیون تن رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی تاثیر زیادی در افت تقاضای آهن و فولاد داشته است؛ به طوری که تقاضای این محصولات در جهان طی ماه های آینده به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.موسسه جهانی فولاد در گزارش قبلی خود نیز نسبت به کاهش تقاضای فولاد و آهن در جهان به علت کاهش رشد اقتصادی چین و بحران مالی و بدهی منطقه یورو هشدار داده بود. بر این اساس میزان تولید فولاد در ژاپن دومین تولیدکننده بزرگ جهان نیز با 5/3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2/9 میلیون تن رسیده است و این رقم در آمریکا نیز با 8/0 درصد رشد به 3/7 میلیون تن رسیده است.تولید فولاد در منطقه یورو نیز در این مدت با توجه به افت شدید تقاضا با 4/5 درصد کاهش روبه رو شد و به کمتر از 7/14 میلیون تن رسیده است.