آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۹
جهان
۶

راهپیمایی هزاران نفر از مخالفان پوتین در مسکو

در جریان راهپیمایی مخالفان در مسکو که در اعتراض به دستگیری بیش از 400 نفر پیش از مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین برگزار می شد، یک نفر دیگر بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، این راهپیمایی اعتراضی درشرایطی برگزار می شد که هرگونه راهپیمایی توسط مقامات مسکو تحریم شده بود و پلیس نیز موانع فلزی در مقابل محل برگزاری راهپیمایی در یکی از میادین مرکزی مسکو کار گذاشته بود. در این میان پلیس مسکو اعلام کرد یک معترض پس از آن که از این موانع عبور کرد، دستگیر شد. همچنین در بازرسی بدنی از وی ماموران متوجه شدند که وی یک چاقو و چندین منور حمل می کرده است.

تظاهرکنندگان که شمارشان به حدود یک هزار نفر می رسید، عصر پنجشنبه در میدان پوشکین اجتماع کرده و شعارهایی در حمایت از افرادی که روز ششم ماه می دستگیر شدند، سر دادند. در این اجتماع، هواداران و اعضای جنبش های همبستگی و آنتیفا و نیز چند نفر از رهبران مخالفان دولت روسیه از جمله بوریس نمتسوف و آلکسی ناوالنی شرکت داشتند. اجتماع کنندگان پارچه نوشته هایی با مضامینی همچون زندانیان روز ششم ماه می را آزاد کنید، آزادی زندانیان رژیم پوتین و آنها برای ارعاب تو دستگیر شده اند در دست داشتند.

این اجتماع با صدور قطعنامه ای به پایان رسید که در آن بر آزادی زندانیان تظاهرات روزششم می میدان بالوتنی و رسیدگی به پرونده های زندانیان این تظاهرات با توجه به بکارگیری زور از سوی ماموران امنیتی علیه آنها تاکید شد.