آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
ایران زمین
۱۵

اجرای طرح جامع نظام سلامت خانواده در استان ها

طرح جامع نظام سلامت خانواده در همه استان ها اجرا می شود. دستیار اجرایی طرح جامع نظام سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور در حاشیه همایش توجیهی طرح نظام سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی در اراک گفت: تا پایان امسال این طرح که اکنون در پنج استان به صورت پایلوت در حال اجراست در همه استان ها اجرایی می شود.

چگینی افزود: هدف طرح نظام سلامت خانواده توانمندسازی مددجویان است تا هر سال به طور واقعی 10 درصد مددجویان از چرخه خدمات و وابستگی به امداد بیرون بیایند و از سوی دیگر این طرح تلاش می کند خدمات فقرزدایی از مددجویان صورت گیرد.

وی با بیان این که طرح نظام سلامت خانواده اکنون در پنج استان مرکزی، تهران، خراسان رضوی، یزد و فارس درحال اجراست، گفت: این طرح تا پایان سال از حالت پایلوت بیرون می آید و با استخراج روش کار و نتایج آن در سطح استان ها و شهرستان های کشور اجرا می شود.

دستیار اجرایی طرح جامع نظام سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: از چهار میلیون و 300 هزار مددجوی زیر پوشش بیش از یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار و 700 هزار نفر سالمند هستند.

چگینی دیگر اهداف طرح جامع نظام سلامت خانواده را برقراری عدالت در خدمات رسانی دانست و گفت: برای این موضوع نرم افزار طرح جامع نظام سلامت خانواده نیز طراحی شده است.

در این طرح مددجویی که در شهر خود خدمات گرفته در نرم افزار ثبت می شود تا همان خدمت دوباره به وی ارائه نشود.