آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
ایران زمین
۱۵

شیوع بیماری هپاتیت نوع A در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: آب آلوده موجب شیوع بیماری هپاتیت نوع A در شرق استان شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود حسین پور در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی افزود: بیماری های منتقله از آب آلوده در فصل تابستان بیشتر می شود که انواع بیماری های اسهالی و روده ای ناشی از بیماری های منتقله از آب است که بیشترین نگرانی از بیماری هپاتیت نوع A و وباست.

وی با اشاره به شیوع بیماری هپاتیت نوع A در شرق هرمزگان ابراز کرد: از اوایل امسال بیشترین نوع بیماری منتقله از آب آلوده که در شهرستان های جاسک، میناب و بشاگرد مشاهده شده، هپاتیت نوع A بود که تاکید می شود، اداره آب و فاضلاب روستایی، کلر زنی آب در مناطق روستایی را با نظارت و حساسیت ویژه ای انجام دهد.

حسین پور با اشاره به آزمایش های انجام شده در این سه شهرستان، تصریح کرد: در سه شهرستان جاسک، میناب و بشاگرد در جمعیتی خاص در مناطق روستایی با آزمایش های صورت گرفته ابتلابه هپاتیت نوع A بر اثر آلودگی منابع آب براثر بی توجهی به میزان کلر استاندارد و شکستگی لوله های انتقال آب مشخص شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان افزود: در شهرستان جاسک 321 نفر به هپاتیت نوع A مشکوک بودند که در نهایت با آزمایش های صورت گرفته مشخص شد 27نفر دچار این بیماری هستند و بر اثر استفاده از آب آلوده مبتلاشده اند که بیشتر این افراد در سنین 16 تا 30 سال بودند. حسین پور ادامه داد: در شهرستان میناب نیز 30 نفر به بیماری هپاتیت نوع A مبتلاشدند که در سنین 16 تا 30 سال بودند و در شهرستان بشاگرد نیز هشت نفر به این بیماری مبتلاشدند.