آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
فرهنگ و هنر
۵

اهدای دست های مصنوعی به فیلمبردار حادثه دیده سینما

ضیافت افطار سازمان سینمایی شب گذشته با حضور وزیر ارشاد و اهدای دو دست مصنوعی به مصطفی کرمی، فیلمبردار حادثه دیده سینما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی در این مراسم ابراز امیدواری کرد تا سازمان سینمایی در ساختار جدید خود بتواند تلاش های موثری برای سینمای ایران انجام دهد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنان کوتاهی با تاکید بر این که هنرمندان باید بتوانند با ابزار هنر محتوا و مضمون متعالی ارائه دهند، خاطرنشان کرد: باید متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی در سینما کار کرد. ما افسانه های زیادی داریم که می تواند مورد استفاده هنرمندان عزیز قرار گیرد.

سیداحمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم پس از صحبت های وزیر پشت تریبون قرار گرفت و با نام بردن از درگذشتگان در سال گذشته یاد آنها را گرامی داشت. وی همچنین با نام بردن از هنرمندانی که در بستر بیماری هستند برایشان آرزوی سلامت کرد.

میرعلایی اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیگیری هایی که انجام شد، مصطفی کرمی فیلمبرداری که چند سال پیش حین کار دچار برق گرفتگی و قطع دست هایش شده بود، امروز صاحب دو دست شد که قابل حرکت هستند و امیدوارم بتواند دوباره وارد سینمای حرفه ای شود.

سپس مصطفی کرمی از پزشکانی که او را به زندگی برگردانده اند تشکر کرد.

مصطفی کرمی پنج سال قبل بر اثر حادثه ای در حین فیلمبرداری یک کار مستند مصدوم شد و دو دست و تمامی انگشتان پای خود را از دست داده است.