آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
فرهنگ و هنر
۵

نشریه جدید «بیداری اسلامی» منتشر شد

بنیاد اندیشه اسلامی نشریه «بیداری اسلامی» را با هدف کمک به تداوم این جنبش و شناساندن آن منتشر کرد.

مهدی گلجان، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی و مدیر مسئول نشریات این بنیاد در مورد ضرورت چاپ نشریه «بیداری اسلامی» به مهر گفت: بدون شک جنبش بیداری اسلامی واقعیت انکارناپذیر جهان سیاسی امروز است و این رخداد نه فقط کشورهای خاورمیانه و آفریقا بلکه به نوعی همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. وی با اشاره به این که نخستین جرقه های بیداری اسلامی توسط سیدجمال الدین اسدآبادی زده شد و این حرکت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) در سال 1357 به اوج خود رسید، افزود: بی تردید آنچه طی دو سال اخیر مردم کشورهای اسلامی را به حرکت واداشته، ریشه در نهضتی دارد که امام خمینی در سال 1342 آغاز کرد و ایران علت و معلول بیداری است؛ اما رسانه های غربی و صهیونیستی با همه قوا می کوشند واژه بیداری اسلامی در ادبیات رسانه ای جهان به کار نرود، لذا روی بهار عربی یا بیداری عربی تاکید می کنند.

مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی تصریح کرد: ما در نخستین گام مجله انگلیسی زبان Islamic Awakening را منتشر کردیم که چهارمین شماره آن طی هفته های آتی عرضه خواهد شد. اکنون نیز به پیشنهاد علی عسگری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین شماره مجله فارسی زبان «بیداری اسلامی» منتشر شده تا بنیاد اندیشه اسلامی گامی دیگر در جهت کمک به تداوم این جنبش و شناساندن آن به آزاداندیشان جهان بردارد.

گلجان در مورد عناوین و موضوعاتی که در این ماهنامه به آنها پرداخته خواهد شد هم گفت: همان طور که می دانید در هیاهوی تبلیغات سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی، جنبش بیداری اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن در معرض تحریف و فراموشی قرار دارد. ما در مجلات فارسی و انگلیسی «بیداری اسلامی» به دنبال تقابل با این جریان هستیم.