آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
فرهنگ و هنر
۵

این سمفونی به خوانندگی نیما مسیحا از ایران و عشق به وطن می گوید

تولید سمفونی «کوه» به سفارش صداوسیما

محمد بیگلری پور، آهنگساز پیشکسوت و رهبر ارکستر صدا و سیما از نگارش سمفونی «کوه» خبر داد.

به گزارش ایسنا، این هنرمند موسیقی گفت: از یک سال و نیم پیش به سفارش مرکز سرود صدا و سیما نگارش سمفونی «کوه» را آغاز کردم که از ایران و عشق به وطن می گوید، اما متاسفانه چندی پیش دچار یک بیماری شدم و کمی کار نوشتن موسیقی به تعویق افتاد.

بیگلری پور درباره فضای سمفونی جدیدش توضیح داد: این سمفونی را در چهار موومان نوشته ام که موومان اول دارای ریتمی حماسی، موومان دوم آرام و عارفانه، موومان سوم ریتمیک و شاد و در نهایت موومان چهارم در اوج به پایان می رسد. این رهبر ارکستر درباره نحوه سازبندی این سمفونی در اجرای ارکستر بزرگ نیز توضیح داد: این اثر را با اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما، گروه کر، سازهای پاپ و سازهای سنتی یعنی نی و کمانچه روی صحنه خواهم برد و نیما مسیحا نیز به عنوان خواننده در کنار ارکستر حضور خواهد داشت.

بیگلری پور تاکید کرد: می خواهیم این سمفونی متفاوت تر از سایر کارهایم باشد و از نیما مسیحا که به اعتقاد بنده صدای باز و گیرایی دارد، استفاده کردم.

این آهنگساز معتقد است: آهنگسازان هنگام خلق یک اثر هنری باید اجتماع پیرامون خود را نیز در نظر بگیرند تا بتوانند تحرک، شور و امید را به مخاطب خود القا کنند. محمد بیگلری پور سمفونی های «انقلاب» و «پیامبر» را در سال های گذشته روی صحنه برده است.