آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
سیاسی
۲

دیوان عدالت اداری به برکناری مرتضوی حکم داد

حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، کار نیمه تمام نمایندگان مجلس برای برکناری سعید مرتضوی از این مسئولیت را تکمیل کرد.

اواخر سال گذشته بود که سعید مرتضوی، رئیس سابق سازمان مبارزه با قاچاق کالاو ارز و دادستان تهران در زمان حوادث بعد از انتخابات، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب شد و همین مساله واکنش نمایندگان مجلس هشتم را به همراه داشت.

این نمایندگان اعتقاد داشتند سوابق کاری مرتضوی هیچ ارتباطی با مسئولیتی که به او واگذار شده است، ندارد و مهم تر از آن این که وی یکی از متهمان پرونده حادثه کهریزک است. به دنبال شکایت این گروه از نمایندگان به دیوان عدالت اداری، این شکایت در جلسه دیروز هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت و این دیوان رای به ابطال حکم انتصاب مرتضوی داد. محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص این حکم به ایسنا گفت: با وارد تشخیص داده شدن شکایت نمایندگان، مصوبه وزیر رفاه و تامین اجتماعی که در آن سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب شده بود، غیرقانونی اعلام و ابطال شد.بر اساس رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، سعید مرتضوی قانونا نمی تواند در راس مدیریت سازمان تامین اجتماعی حضور داشته باشد.