آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
سیاسی
۲

جزایری: تهدیدهای آمریکا بلوف سیاسی است

سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه ایران گفت: به صورت قاطع عرض می کنم که اینها بلوف های سیاسی و عملیات روانی بیش نیست؛ نه آمریکا قادر است به ما حمله کند و نه رژیم صهیونیستی.

به گزارش فارس، سردار مسعود جزایری، معاون ستادکل نیروهای مسلح در مصاحبه با شبکه العالم درخصوص تهدیدهای آمریکا مبنی روی آوردن به گزینه نظامی در صورت شکست مذاکرات 1+5 گفت: ما نظامی ها اخلاقمان این گونه است که دشمن را در هر لحظه ای جدی ببینیم، لذا برای این امر برنامه، طرح و آمادگی داریم و روز به روز آمادگی هایمان را بالامی بریم. وی ادامه داد: دشمنان ما به بخشی از پایه های قدرت ما پی برده و مطلع هستند و می دانند که ما اهل بلوف نیستیم و آنچه که می گوییم مبتنی بر واقعیت هاست.

همچنین سردار جزایری درباره مساله تنگه هرمز گفت: این واقعیت مسلم وجود دارد که تنگه هرمز در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، واقعیت دوم این است که این تنگه محل عبور بخش قابل توجهی از انرژی تعداد زیادی از کشورهای جهان است.

واقعیت سوم که بسیاری از کارشناس های نظامی به آن واقف هستند، این است که اگر ایران اراده کند تنگه هرمز را ببندد، هیچ کشور یا کشورهایی قادر به مقابله با این اقدام ایران نیستند.