آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
جامعه
۱۸

اعطای مرخصی ویژه به زندانیان در رمضان

رئیس سازمان زندان ها از اعطای مرخصی ویژه به زندانیان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی افزود: بین زندانیان کمتر افرادی را داریم که از توان مالی بالایی برخوردار بوده و مرتکب جرم شده باشند، اکثریت زندانیان از طبقات پایین جامعه هستند. وی تصریح کرد: در قوانین بودجه به کمیته امداد و سازمان بهزیستی تکلیف می شود که خانواده زندانیان نیازمند را تحت پوشش قرار دهد، اما کثرت افراد و محدودیت منابع جوابگوی تامین نیازهای خانواده نیازمند نیست؛ به همین دلیل همیشه دست نیاز به سوی مردم نیکوکار دراز کردیم که بسیاری از گره های بزرگ را با توان مردم باز کرده ایم.

اسماعیلی با بیان این که حدود 70 درصد زندانیان و خانواده آنها نیازمند هستند، گفت: با وجود کمک های دولتی و خیرین کمتر از 50 درصد خانواده زندانیان را تحت پوشش قرار داده ایم و کماکان نیازمند کمک های مردمی هستیم تا حداقل معیشت را برای خانواده زندانیان نیازمند تامین کنیم.

وی درخصوص مرخصی زندانیان در ماه مبارک رمضان افزود: طرحی را روز شنبه به رئیس قوه قضاییه ارائه کردیم که موافقت کردند و قرار شد تا پایان هفته آیین نامه آن تدوین شود تا مشمولان بتوانند از شب های قدر تا عید فطر از مرخصی استفاده کنند.

رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: زندانیان جدای از آیین نامه مرسوم و مصوب فعلی می توانند از این طرح که فوق العاده است برای استفاده از مرخصی استفاده کنند.