آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
جامعه
۱۸

اعلام جزئیات بومی گزینی در کنکور 91

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزئیات طرح بومی گزینی کنکور امسال گفت: در رشته هایی که گزینش آنها به صورت کشوری است، بومی گزینی انجام نمی شود، همچنین برای گزینش داوطلبان متقاضی سهمیه ایثارگران نیز بومی گزینی انجام نخواهد شد.

ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به طرح بومی گزینی در کنکور 91 افزود: این طرح با توجه به گسترش رشته های تحصیلی و توسعه مراکز آموزش عالی در سطح کشور و برای کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان، کاهش مهاجرت های درون کشوری و به دلیل این که گزینش بومی موجب می شود تا داوطلبان هر ناحیه با امتیازات در نظر گرفته شده از امکان قبولی بیشتر در رشته های بومی بهره مند شوند، اعمال شده است.

رشته های کشوری شامل رشته های هنر در دوره روزانه است. همچنین رشته های استانی، رشته هایی هستند که در اکثر استان ها گسترش داشته و از نظر کاربردی نیز به متخصصان بومی نیاز دارد، همچنین رشته های ناحیه ای، رشته هایی است که در اکثر استان ها وجود نداشته؛ ولی در چند استان مجاور که به عنوان یک ناحیه تلقی می شود، موجود باشد.

سرپرست سازمان سنجش عنوان کرد: رشته های قطبی رشته هایی است که در اکثر نواحی وجود نداشته، ولی در چند ناحیه مجاور که به عنوان یک قطب تلقی می شود، موجود است.