آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
جهان
۶

ربوده شدن مامور امنیتی سفارت ایتالیا در صنعا

یک دیپلمات غربی و نیز دستگاه های امنیتی یمن روز گذشته از ربوده شدن یک مامور امنیتی سفارت ایتالیا در صنعا پایتخت یمن به دست یک گروه مسلح ناشناس خبر دادند.

به گزارش ایرنا، یک مقام امنیتی یمن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «فرد ربوده شده ملیت ایتالیایی داشت و مردان مسلح ناشناس وی را در نزدیکی ساختمان سفارت ایتالیا در محله حده در جنوب غرب صنعا ربوده و به مکان نامعلومی بردند؛ این در حالی است که تحقیقات برای شناسایی ربایندگان آغاز شده است». از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه ایتالیا نیز ضمن تائید خبر ربوده شدن این مامور امنیتی ایتالیایی گفت: «هسته مدیریت بحران وزارت امورخارجه فعال شده است و تلاش ها را برای آزادی فرد ربوده شده هماهنگ می کند.» یمن همواره صحنه آدم ربایی ها و بویژه ربوده شدن خارجی ها به دست افراد قبیله ای بشدت مسلح بوده است که از این راه برای رسیدن به خواسته های خود از دولت مرکزی بهره می برند. در 15 سال اخیر بیش از 200 نفر در یمن ربوده شده اند.

چند ساعت پس از انتشار این خبر، ایتالیا از تلاش های فعلی دولت یمن در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با عناصر مسلح و قانون شکن پشتیبانی کرد.