آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
جهان
۶

ممانعت آل سعود از تشییع جنازه همسر شیخ نمر

تشییع جنازه سه شنبه شب همسر شیخ نمر و اقدامات رژیم آل سعود برای ممانعت از برگزاری این مراسم، نشان داد مقامات عربستان برای مقابله با اعتراضات و خیزش های مردمی از هیچ کاری فروگذار نمی کنند.

به گزارش فارس، سه شنبه شب هزاران نفر از شهروندان ساکن مناطق شرقی عربستان در مراسم تشییع پیکر همسر شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی در بند رژیم سعودی شرکت کردند. این در حالی است که نیروهای امنیتی سعودی از تحویل پیکر همسر شیخ نمر به خانواده وی امتناع کرده و پیکر او را در میان تدابیر شدید امنیتی و در یک خودروی امنیتی وابسته به رژیم تا شهر صفوی همراهی کردند. همچنین این نیروها مانع تشییع پیکر همسر شیخ توسط مردم و خانواده وی شدند و پس از طی مسافت 50 متر اقدام به متفرق کردن تشییع کنندگان کردند.

این اقدام نیروهای امنیتی رژیم سعودی خشم و اعتراض اهالی مناطق شرقی عربستان را به دنبال داشت. معترضان در تظاهرات خود ضمن دفاع از مواضع دلیرانه شیخ نمر در مقابله با رژیم و دفاع وی از حقوق بشر پایمال شده توسط رژیم سعودی خواستار آزادی بی قید و شرط شیخ نمر و تمام بازداشت شدگان عربستانی در بند رژیم سعودی شدند.

این در حالی است که احساسات ضدحکومتی در عربستان سعودی همچنان در حال افزایش است. سه شنبه شب مردم عربستان در شهر الصفوه در شرق این کشور نیز تظاهرات کردند. همچنین شهرهای تاروت و العوامیه در شرق عربستان نیز صحنه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به سیاست های امنیتی رژیم سعودی و بازداشت شیخ نمر بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار «ملت خواهان سرنگونی آل سعود است» و «مرگ بر آل سعود» را سردادند.