آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
جهان
۶

تمدید وضعیت فوق العاده در تونس

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری تونس روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، وضعیت فوق العاده در سراسراین کشور برای مدت یک ماه تمدید شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه سخنگوی رسمی ریاست جمهوری تونس آمده است که به علت بهبود شرایط امنیتی در سراسر این کشور وضع فوق العاده فقط یک ماه تمدید می شود و از فردا تا پایان ماه آگوست ادامه خواهد داشت. این هفتمین بار پس از سقوط حکومت زین العابدین بن علی در تونس است که وضع فوق العاده اعلام می شود. پیش از این، وضع فوق العاده به مدت سه ماه تمدید می شد. در این بیانیه تاکید شده که اعلام پایان وضع فوق العاده درتونس به نتایج رایزنی و مشورت با مقامات نظامی و امنیتی، تحولات امنیتی در سراسر کشور، التزام شهروندان به نظم عمومی، احترام به قانون و صیانت از اموال خصوصی و عمومی بستگی دارد.

براساس قوانین تونس، اعلام وضع فوق العاده در این کشور در صورتی مجاز است که نظام آن یا در خطر باشد یا وقایعی رخ دهد که ممکن است به فجایعی عمومی تبدیل شود. قانون وضع فوق العاده به وزیر کشور این اختیارات را می دهد که برخی اشخاص را در حبس خانگی قرار بدهد یا ممنوعیت تجمع ها، رفت و آمد، بازرسی های شبانه از اماکن مختلف، کنترل رسانه ها، رادیو و تلویزیون، سینما و تئاتر را بدون اجازه قبلی از دستگاه قضایی این کشور اعمال کند.