آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
حوادث
۱۹

رئیس بانک 3 میلیارد تومان اختلاس کرد

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از دستگیری رئیس بانک و دو نفر از همدستانش به اتهام اختلاس سه میلیارد تومانی، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حفیظ الله خواجوی درباره کشف اختلاس سه میلیارد تومانی در یکی از بانک های شهر اندیمشک، گفت: درپی گزارشی مبنی بر یک فقره اختلاس کلان در یکی از بانک های شهر اندیمشک توسط کارکنان بانک، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی با بیان این که با هماهنگی قضایی، مستندات تکمیلی جمع آوری شد، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خوزستان در بررسی ها دریافتند رئیس وقت بانک و جانشین وی با مشارکت افراد غیربانکی از جمله زنی به نام «مریم»، با جعل اسناد بانکی و ایجاد پرونده های واهی و صوری و همچنین تشکیل قراردادهای غیرواقعی و جعل نام مراجعان بانک، از حساب بانک در قالب وام های مشارکتی برداشت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان خاطرنشان کرد: پس از جمع بندی و فراخوان مراجعان، تاکنون تعداد زیادی علیه رئیس بانک به نام «سعید»، جانشین وی به نام «صفر» و نیز مریم شکایت کرده اند. وی یادآور شد: عاملان اصلی اختلاس «سعید، صفر و مریم» با سرعت عمل پلیس قبل از این که بتوانند از کشور فرار کنند، دستگیر و با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند.

خواجوی با اشاره به این که اختلاس تا مبلغ سه میلیارد تومان از جانب نامبردگان برآورد شده است، افزود: پرونده برای دستگیری دیگر عوامل این اختلاس در حال بررسی است.