آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
حوادث
۱۹

تابلوی یک میلیارد تومانی عهد باستان، تقلبی از آب درآمد

دو متهم که قصد فروش یک تابلوی تقلبی تحت عنوان آثار باستانی و اشیا عتیقه را داشتند، با هوشیاری پلیس کرمانشاه دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این باره گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی استان مبنی بر این که دو مرد قصد فروش یک تابلوی عتیقه و متعلق به عهد باستان را دارند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سردار کشوری ادامه داد: با کار اطلاعاتی و پلیسی ویژه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاطی یک قرار و معامله صوری با متهمان، این تابلو به ابعاد 25×35 و منقش به آثار دوره های مختلف باستانی و تاریخی از جمله خط میخی در منزل مسکونی یکی از آنان کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد. این مقام مسئول افزود: تابلوی کشف شده برای

اعلام نظر کارشناسی به اداره میراث فرهنگی ارسال و پس از بررسی مشخص شد تابلو به صورت تقلبی و با استفاده از موادی مانند پودر و چسب تهیه و قالب گیری شده و هیچ گونه ارزش تاریخی و فرهنگی ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری دو متهم اصلی و هفت متهم دیگر مرتبط با این پرونده طی چند عملیات جداگانه تصریح کرد: در این رابطه چند دستگاه انواع خودرو و یک قطعه چک سه میلیارد ریالی نیز از متهمان کشف و ضبط شده است. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.