آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
حوادث
۱۹

باند آزادی زندانیان با اسناد جعلی متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام یک باند جاعل که با اسناد جعلی زندانی آزاد می کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیروس حیدری درباره فعالیت اعضای این باند گفت: ماموران پلیس آگاهی استان از طریق اطلاعات پلیسی، متوجه شدند اعضای یک باند با اسناد جعلی، زندانی آزاد می کنند.

وی افزود: با آغاز تحقیقات، ماموران با اطلاع از این که فردی پنجاه ویک ساله با همدستی افراد دیگری در زمینه جعل اسناد فعالیت می کنند، پاتوق اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی دو نفر از آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس ادامه داد: در تحقیق از افراد دستگیر شده مشخص شد اعضای باند با وعده های واهی از افراد معتاد و نیازمند سوء استفاده کرده و اسناد جعل شده را به نام آنها زده و از این طریق به اهداف خود دست می یابند.

سرهنگ حیدری بیان کرد: با افشای این موضوع ماموران سه نفر دیگر از اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند و در تحقیق از این افراد متوجه شدند اعضای باند با پرسه زدن مقابل دادسراها و شناسایی آشنایان و اقوام زندانیانی که برای آزادی به سند احتیاج داشتند، پس از گرفتن پول با جلب نظریه کارشناسی اقدام به آزادی زندانیان می کردند.

وی تصریح کرد: ادامه تحقیقات درباره فعالیت اعضای این باند، سرنخ های دیگری را در اختیار ماموران قرار داد و در نهایت یک مرد و یک زن دیگر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها نیز تعدادی اسناد جعلی به دست آمد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی فارس، اعضای این باند هم اکنون در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.