آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۹
اقتصادی
۴

درآمد 30 میلیون یورویی افغانستان از تماس های ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: 30 میلیون یورو بابت تماس های گرفته شده از ایران به افغانستان باید پرداخت شود که این مبلغ بیشترین پرداختی ما به یک کشور خارجی است.

به گزارش جام جم، محمود خسروی در یک نشست خبری افزود: افغانستان با داشتن 30 درصد از حجم تماس های خروجی ایران اصلی ترین مقصد مکالمه بین الملل ماست. خسروی درخصوص درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 90 گفت: درآمد شرکت در سال 90 حدود هزار میلیارد تومان بود که بخش بیشتر آن، از محل هزینه انتقال صوت است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت افزود: از این هزار میلیارد تومان، 600 میلیارد تومان صرف هزینه های جاری شرکت و 400 میلیارد تومان سود ناخالص است. وی تصریح کرد از این هزینه ها در نهایت پس از کسر سهم دولت و هزینه های حاکمیتی 120 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری باقی می ماند. وی همچنین گفت: از کل درآمد شرکت حدود 15 درصد مربوط به اینترنت بوده و بقیه از محل اجاره مسیر انتقال اطلاعات و انتقال تماس های بین المللی است. خسروی درخصوص احتمال کاهش قیمت اینترنت گفت: قبلا20 درصد از قیمت اینترنت ارائه شده به شرکت های اینترنتی کم کرده بودیم که با وجود هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت برق و سایر هزینه ها برنامه ای برای کاهش قیمت اینترنت داریم.