آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۱
ورزشی
۱۸

اشک های بوکسور با تعصب ایران

چیزی نمانده بود پس از مدال تاریخی احسان حدادی در پرتاب دیسک المپیک، احسان روزبهانی هم بوکس ایران را صاحب نخستین مدال تاریخ خود در ادوار مختلف المپیک کند، اما ماحصل مبارزه بوکسور ایرانی با حریف قزاق، اشک های احسان روزبهانی بود.

نماینده شایسته وزن 81 کیلوگرم در رقابت با عادل بیک نیازین از قزاقستان پس از سه راند، مبارزه را با نتیجه 13 بر 10 به حریف خود واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. این شکست درحالی رقم خورد که روزبهانی رقابت نزدیکی با حریف قزاق خود داشت، اما به گفته رئیس فدراسیون بوکس و سرمربی تیم ملی با بی مهری داوران روبه رو شد.احمد ناطق نوری پس از شکست احسان روزبهانی گفت: این مبارزه هم مثل مبارزه علی مظاهری با ناداوری همراه بود و حق احسان روزبهانی را به او ندادند. متاسفانه ما باید با قدرت های جهان بجنگیم اما با ناداوری براحتی حق ورزشکاران ما را ضایع می کنند.

روزبهانی که مبارزه خوبی را به نمایش گذاشته بود در شرایطی از رینگ بیرون آمد که با صدای بلند گریه می کرد. شدت گریه او به حدی بود که در ابتدا نتوانست با خبرنگاران گفت وگو کند. احسان روزبهانی اما دقایقی بعد در جمع خبرنگاران گفت: قبل از حضور در المپیک به مادرم قول داده بودم که با مدال برگردم. تلاشم را هم کردم اما نشد. به همین خاطر شرمنده مردم و مادرم شدم، اما کم فروشی نکردم و هرچه در توان داشتم، رو کردم.