آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۱
سیاسی
۲

تکذیب ادعای اسرائیل درباره محتوای گزارش اطلاعاتی جدید آمریکا

تازه ترین ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا اذعان می کند نه تنها ایران در آستانه دست یافتن به سلاح هسته ای قرار ندارد بلکه هنوز تصمیمی برای دنبال کردن ساخت سلاح هسته ای نگرفته است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا که مشتمل بر 17 نهاد و موسسه است، ارزیابی جدید خود را به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ارائه داده است. ایران تاکنون بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش تاکید کرده، اما غرب بدون توجه به این موضوع، علیه تهران تحریم های متعددی را به اجرا گذاشته است.

این در حالی است که در آخرین برآورد نهادهای امنیتی آمریکا (NIE) که در سال 2007 منتشر و جنجال ساز شد ادعا شده بود ایران در سال 2003 فعالیت برای تسلیحاتی شدن را متوقف کرده است. اینک نیز در ارزیابی به روز شده آن بر ارزیابی قبلی تاکید و تصریح شده که تهران در مسیر تسلیحات اتمی گام برنمی دارد.

این خبر را رویترز به نقل از مقامات آمریکایی منتشر کرد. به گزارش ایسنا، اظهارات این مقامات روز پنجشنبه و پس از آن مطرح شد که رسانه های اسرائیلی مدعی شدند باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گزارش جدید «برآورد اطلاعات ملی» را دریافت کرده است که می گوید ایران پیشرفت چشمگیر و غافلگیرکننده ای به سمت توان هسته ای نظامی کسب کرده است.