آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۱
سیاسی
۲

2000 خبرنگار، اجلاس جنبش عدم تعهد را پوشش می دهند

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: 2000 خبرنگار خارجی و داخلی این اجلاس را پوشش می دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد شیخان در نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه های داخلی و نمایندگان رسانه های خارجی درباره اجلاس جنبش عدم تعهد افزود: مهم ترین بحث در برگزاری اجلاس، بازتاب و انعکاس رسانه ای است.وی گفت: رسانه های غربی از هم اکنون سازماندهی خبری را در دستور خود قرار داده اند تا اخبار اجلاس را تحریف کنند.

شیخان با تاکید بر این که مهمانان نباید سوژه های خبری چالش برانگیزی برای ما باشند، تصریح کرد: ایران میزبان بیش از120 کشور و ناظر بین المللی است و این موضوع، شرایط استثنایی را برای ما فراهم کرده است تا خود را به جهانیان نشان دهیم و باید در این خصوص هوشمندانه عمل کنیم و به مسائل حاشیه ای نپردازیم.

در همین حال سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به دیدار هیات اعزامی کشورمان به مصر با رئیس جمهور این کشور گفت: محمد مرسی آمادگی خود را برای حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد که قرار است شهریورماه در تهران برگزار شود، اعلام کرده است.

به گزارش فارس، محمد رضا فرقانی که برای دعوت از رئیس جمهور مصر به همراه حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور به این کشور سفر کرده بود، گفت: در ملاقاتی که معاون اجرایی رئیس جمهور با رئیس جمهور مصر داشت، دعوت نامه رسمی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت رئیس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقدیم ایشان شد.بقایی همچنین در سفر هفته گذشته خود به مصر با احمد الطیب، شیخ الازهر در قاهره دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا، الازهر در بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار، به طور کلی مساله حمایت از روابط ایران و مصر در زمینه های مختلف و بویژه روابط الازهر و موسسات و دانشگاه های دینی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.