آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
فرهنگ و هنر
۵

تجلیل از قباد شیوا در 6 هفته با هنر ایران

در فاصله کمتر از 50 روز تا آغاز جشنواره شش هفته با هنر ایران در کانادا کمیته برگزاری این جشنواره به علت استقبال هنرمندان ایرانی، فرصت ارسال آثار را تا بیست و پنجم مرداد امسال تمدید کرد و از بزرگداشت قباد شیوا طراح و گرافیست خبر داد.

به گزارش مهر، به گفته پویان طباطبایی، دبیر جشنواره شش هفته با هنر ایران که این روزها در تهران به سر می برد، تاکنون بیش از 170 فرم درخواست و بیش از 680 اثر در بخش هنرهای تجسمی و فیلم ارسال شده است که به دلیل حجم بالای آثار، بخش نخست داوری ها 15 روز زودتر آغاز شده و آثار توسط داوران هر رشته، در حال بررسی است.

تاکنون آثاری از مهسا کریمی زاده، علی سلطانی، داوود منطق، مرتضی تیموری، امیر هنرمند، گلناز مقدم، عباس حاجی محمدی و حمیدرضا بازرگانی در رشته های مختلف به جشنواره راه یافته اند.

در بخش نمایشگاه پیشکسوتان با نام آینده در پس زمینه، حضور محسن وزیری مقدم (نقاش و مجسمه ساز)، قباد شیوا (گرافیست)، حمید جبلی (عکاس) و ادمان آیوازیان (نقاش) قطعی شده است. همچنین جشنواره شش هفته با هنر ایران در این دوره، در قالب تقدیر از یک عمر فعالیت هنری، بزرگداشتی برای قباد شیوا هنرمند گرافیست برگزار خواهد کرد.

در بخش فیلم های کوتاه نیز، سیف الله صمدیان مسئولیت انتخاب مجموعه ای از بهترین های 5 دوره گذشته تصویرسال را به عهده گرفته است که در کنار آثار منتخب جشنواره، در سینمای کارلتون شهر تورنتوی کانادا به نمایش در خواهد آمد.