آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
فرهنگ و هنر
۵

تکذیب خبر دعوت از یک فیلمساز صهیونیست به ایران

دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل افق نو، ادعای برخی رسانه های صهیونیستی مبنی بر دعوت از فیلمساز صهیونیست برای حضور در این جشنواره و نمایش فیلم از وی را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل افق نو اعلام کرد: فراخوان جشنواره ها به صورت عمومی منتشر و اطلاع رسانی می شود و فیلمسازان مختلف از سراسر دنیا تقاضای ارسال اثر و حضور در جشنواره را به دبیرخانه ارسال می کنند که بعضا تقاضاهایی از سرزمین های اشغالی نیز برای مشارکت در جشنواره های بین المللی کشور ارسال می شود.

بدیهی است طبق سیاست های جمهوری اسلامی ایران و همچنین رویکرد ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی جشنواره افق نو، آثار فیلمسازان رژیم اشغالگر قدس در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره افق نو، با توجه به محورهای منتشر شده در فراخوان، استقبال ویژه و فوق العاده ای از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره سیاسی- اجتماعی صورت گرفته و تاکنون حدود 900 اثر از بیش از 70 کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که آثار مرتبط با موضوعات جشنواره پس از بازبینی توسط هیات انتخاب و اخذ مجوز نمایش از مراجع ذی ربط قانونی، در روز های جشنواره اکران خواهند شد.

روز گذشته خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر این که یک فیلمساز اسرائیلی صهیونیستی توسط دبیرخانه این جشنواره دعوت شده است.

دبیری جشنواره افق نو به عهده نادر طالب زاده بوده و قرار است از 11 تا 15 شهریور در تهران برگزار شود.