آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
فرهنگ و هنر
۵

این دیوار یکی از عجایب هفتگانه جهان است

بخشی از دیوار چین فرو ریخت

در پی بارش شدید باران در روزهای اخیر در مناطق مختلف کشور چین، بخشی از دیوار تاریخی و معروف چین فرو ریخت.

به گزارش ایسنا، باران های شدید که در روزهای اخیر باریده و به مرگ ده ها نفر انجامیده است باعث شد تا بخشی از دیوار چین که از آن به عنوان بزرگ ترین سازه ساخت دست بشر و یکی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می شود، فرو ریزد.

پس از چند روز بارش شدید باران، بخش «داجینگ من» این دیوار در استان «هبی» چین که در شمال این کشور واقع شده است بشدت سست شد و فروریخت.

مقامات محلی قصد بازسازی بخش تخریب شده را دارند که براساس متون تاریخی به سلسله «مینگ» تعلق دارد؛ این در حالی است که در سال های اخیر و با رشد چشمگیر گردشگران چین، تعداد زیاد گردشگران و گذشت زمان و بلایای طبیعی، بخش هایی از این دیوار به سوی نابودی پیش می رود.

اکنون کارشناسان شرایط این اثر تاریخی منحصر به فرد را بحرانی دانسته اند و بر این باورند که تنها 20 درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و بقیه یا به مرمت جدی نیاز داشته یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده بخش هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روستائیان در حال ناپدید شدن است.

دیوار چین با 8850 کیلومتر طول، یکی از عجایب هفتگانه جهان شمرده می شود و به لحاظ زمان ساخت، طولانی ترین و بزرگ ترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است.