آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
اقتصادی
۴

کاهش 50 درصدی پروازهای مهرآباد در زمان اجلاس سران

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان جزئیات کاهش 50 درصدی پروازهای داخلی در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد (ششم تا یازدهم شهریورماه)، گفت: پرواز سران کشورها در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشیند.

سیدمحمود رسولی نژاد در گفت وگو با مهر با اشاره به جزئیات کاهش پروازها در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، اظهار کرد: اجلاس از ششم تا یازدهم شهریور ادامه دارد که در دو روز اول کارشناسان، دو روز دوم وزرای امورخارجه یا نمایندگان کشورها و در دو روز آخر، سران کشورها وارد کشور می شوند. مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان این که وزارت کشور 5 روز را در دو هفته آینده تعطیل اعلام کرده است، بیان کرد: به دلیل این که پروازهای سران کشورها در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشیند، بنابراین کاهش تعداد پروازهای داخلی را برای ایمنی بیشتر در دستور کار قرار گرفته است. وی به کاهش 40 تا 50 درصدی تعداد پروازهای داخلی در روزهای برگزاری اجلاس اشاره کرد و گفت: ساعات ورود و خروج هواپیماهای داخلی در این چند روز کاهش پیدا می کند. رسولی نژاد با بیان این که این شرایط فقط برای فرودگاه مهرآباد اجرا می شود، افزود: تغییری در وضعیت پرواز دیگر فرودگاه های کشور و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) صورت نمی گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص این که کدام یک از پروازهای داخلی با کاهش مواجه می شوند، گفت: این که کدام مقصدهای پروازی با کاهش تعداد پرواز مواجه می شوند، بستگی به ایرلاین ها دارد و ممکن است هرکدام یک مسیر را انتخاب کنند اما در کل حدود نیمی از پروازها انجام نمی شود. وی در خصوص دیگر شرکت کنندگان در اجلاس، اظهار کرد: کارشناسان یا دیگر مسئولان کشورهای حاضر در اجلاس از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور وارد می شوند. برخی آژانس های هواپیمایی اعلام کردند که به احتمال زیاد از هفتم تا یازدهم شهریور پرواز به مقصد کیش و مشهد انجام نمی شود.