آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
اقتصادی
۴

تدابیر کارگروه فولاد برای مهار قیمت این کالا

رشد قیمت انواع محصولات فولادی در هفته های اخیر که بیشتر به دلیل نوسان های نرخ ارز بود، باعث شد کارگروه فولاد در جلسه اخیر خود این موضوع را در دستور کار قرار دهد و تدابیری را برای مقابله با رشد کاذب قیمت ها در نظر بگیرد.

قرار است هزینه های انبارداری و بازدیدهای دوره ای از انبارها افزایش یابد و تمام تولیدکنندگان نیز ملزم به عرضه محصولات خود در بورس کالاشوند، در غیر این صورت مشمول قیمت گذاری دولتی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، پس از آن که بورس کالادر زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بخوبی از پس وظایف تنظیم بازار فولاد و پتروشیمی برآمد، دولت حساب ویژه ای روی سازوکار این بازار برای تعادل بازار کالاهای اساسی باز کرده و بتازگی نیز وظیفه تعادل بازار فولاد به عهده بورس کالاسپرده شده است. البته مسئولان دولتی نیز بر معاملات بورس نظارت خواهند داشت تا همه چیز براساس بازاری آزاد، رقابتی و منطقی پیش رود.

شهرام میر آخورلو، مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام جزئیات مصوبات کارگروه فولاد گفت: براساس تدابیر جدید، بزودی حباب قیمتی در بازار فولاد از بین می رود.

وی افزود: هم اکنون حباب قیمتی در قیمت های میلگرد به چشم می خورد و فعالان اقتصادی باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند و بزودی حباب بازار فولاد خواهد ترکید.

میرآخورلو گفت: همه واحدهای تولیدی ملزم هستند محصولات خود را در بورس کالاعرضه کنند، در غیر این صورت باید مشمول قیمت گذاری دولتی شوند.

وی اظهار کرد: این موضوع به سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ شده است و عرضه محصولات فولادی ساختمانی با جدیت پیگیری می شود.