آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
جهان
۶

سفر دوباره مرسی به سینا

در حالی که عملیات نظامی ارتش مصر برای مقابله با افراد مسلح در منطقه سینای مصر همچنان ادامه دارد، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر برای دومین مرتبه پس از بروز ناآرامی ها، عازم این منطقه شد.

به گزارش الجزیره، جمعی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور محمد مرسی را در سفر به شهر عریش واقع درشبه جزیره سینا همراهی می کردند. بنا به گفته منابع مصری، مرسی بار دیگر به این منطقه رفت تا از نزدیک شاهد عملیات ارتش و سرکوب افراد مسلح باشد. به گزارش این شبکه خبری، مرسی در دیدار با مردم منطقه اظهار کرد: تا زمانی که به ماموریت خود در سرکوب و هلاکت تروریست ها پایان ندهیم، آرام نخواهیم نشست. همچنین احمد جمال الدین، وزیر کشور مصر با رهبران قبایل منطقه سینا در شهر عریش دیدار کرد. طی این دیدار، رهبران قبایل قول دادند در برقراری صلح و امنیت در این منطقه با نیروهای نظامی و پلیس همکاری همه جانبه ای داشته باشند.

از سوی دیگر، در تازه ترین خبرهای مربوط به این عملیات، ارتش مصر اعلام کرد اقداماتش علیه افراد مسلح در شبه جزیره سینا همچنان ادامه دارد و تا پاکسازی کامل سینا از افراد مسلح ارتش در این منطقه حضور فعال خواهد داشت. بنا به اعلام ارتش مصر تاکنون بیش از 40 فرد مسلح در عملیات ارتش کشته و 15 نفر نیز توسط مقامات امنیتی و ارتش دستگیر شدند. این حملات پس از آن آغاز شد که هفته گذشته نیروهای مرزی مصری در این منطقه مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و 16 نفر از آنها کشته شدند. پس از آن بود که ارتش مصر پس از چهار دهه اجازه یافت تا از نیروی هوایی خود در صحرای سینا استفاده کند.