آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
جهان
۶

ترور یک نظامی عالی رتبه لیبی در بنغازی

در حالی که این روزها لیبی اولین انتقال قدرت خود را تجربه می کند، اقدامات تروریستی و ناآرامی ها در این کشور در جریان است. پس از آن که طی هفته گذشته دو انفجار در شهرهای طرابلس و بنغازی به وقوع پیوست، تازه ترین خبرها از ترور یکی از مقامات عالی رتبه ارتش در شهر بنغازی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی لیبی اعلام کردند محمد هدیه الویتوری، از افسران عالی رتبه ارتش لیبی و مسئول ارشد آمادگی و پشتیبانی ارتش این کشور توسط افراد ناشناس ترور شد. احمد هدیه، پسر محمد هدیه در شرح این ماجرا گفت که پدرش در حال بازگشت از نماز جمعه بود که چهار فرد ناشناس مانع حرکت خودروی وی شدند و از او مدارک شناسایی خواستند که پس از ارائه مدارک شناسایی به طور مستقیم به سوی وی شلیک کردند که این امر به کشته شدن محمد هدیه منجر شد.

محمد هدیه الویتوری از سرتیپ های ارتش لیبی بود که پس از آغاز تظاهرات های مردمی در این کشور علیه دیکتاتور سابق لیبی به مخالفان پیوست و از اولین افسران عالی رتبه لیبی بود که از رژیم پیشین این کشور جدا شد. الویتوری دومین مقام نظامی لیبی است که طی هفته گذشته ترور شده است. یکشنبه گذشته نیز سلیمان بوزیده سرهنگ سابق سرویس اطلاعات نظامی در حالی که برای نماز صبح از خانه خارج شده بود، توسط افراد مسلح ترور شد.

در ادامه ناآرامی های این کشور، عمر الخضراوی، معاون وزیر کشور لیبی اعلام کرد درپی وقوع شورش در زندان الجدیده طرابلس، نیروهای امنیتی این زندان را به محاصره خود درآوردند.