آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
ایران زمین
۱۵

پل گاومیشان آماده برای ورود گردشگران

با پایان یافتن مرمت پل «گاومیشان» واقع در شهرستان دره شهر استان ایلام یکی از قدیمی ترین پل های تاریخی کشور متعلق به دوران ساسانی در انتظار گردشگران است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دره شهر درباره مرمت این پل گفت: پل گاومیشان با سازه های اولیه خود، سنگ نما شده است.

رحیم تقیان افزود: کار سنگ نمای دیواره شرقی بدنه پل گاومیشان با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال که با استفاده از سازه های اولیه خود پل شروع شده است با هدف ایجاد مجدد چهره اولیه این اثر باستانی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه ملی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پروژه مرمت پل گاومیشان، گفت: در حال حاضر بدنه و دیوار شرقی پل بازسازی شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دره شهر همچنین گفت: با هدف آشنا ساختن گردشگران با دیرینگی پل گاومیشان تابلوی شناسه این اثر باستانی در فاصله مناسبی از آن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این تابلو شناسه و در واقع بیانگر ماهیت و هویت این اثر باستانی است و در آن شناسنامه پل گاومیشان براساس یافته های تاریخی حکاکی شده است، به همین دلیل هر گردشگری با مطالعه آن می تواند اطلس اولیه پل را در ذهن خود تداعی کند.