آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
فرهنگ و هنر
۵

خرید 78 هزار دلاری مهمانان اجلاس از نمایشگاه صنایع دستی

به گفته رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور در نمایشگاه صنایع دستی که همزمان با برگزاری نشست اجلاس سران غیرمتعهدها در برج میلاد برگزار شده بود، بیش از 78 هزار دلار صنایع دستی به فروش رفته است.

منوچهر عبدلی با اشاره به استقبال مهمانان از این نمایشگاه به جام جم گفت: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه که از روز ششم شهریور همزمان با برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد، معرفی صنایع دستی و توانمندی های کشور در این زمینه و ایجاد ارتباط با کشورهای مهمان برای توسعه صادرات صنایع دستی کشور بوده است.

وی افزود: این امکان نیز برای مهمانان فراهم شده بود که در صورت تمایل بتوانند خرید هم انجام دهند که در بین مهمانان روز گذشته یک نفر بیش از 20 هزار دلار از نمایشگاه خرید کرده است.

به گفته وی، در این نمایشگاه مذاکرات خوبی با سفارتخانه ها و وزرای اجلاس در زمینه صادرات صنایع دستی و تامین برخی از مواد اولیه از جمله سنگ های قیمتی صورت گرفته است که بعدها جلسات آن در سفارتخانه ها دنبال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته قرار شد برخی از سنگ های قیمتی از جمله یاقوت و کانی تانزانیت که در کشورمان موجود نیست برای فرآوری و صادرات به کشور وارد شود.

وی گفت: در این نمایشگاه حدود 5000 قلم کالابه نمایش درآمده است.

مصطفی خوشابی، مدیر روابط عمومی اتحادیه صنایع دستی کشور نیز به جام جم گفت: بازدید از نمایشگاه صنایع دستی تا دو سه روز دیگر تمدید شده است و برای عموم نیز بازدید از آن آزاد است و تاکنون علاوه بر خرید 78 هزار دلاری از سوی مهمانان خارجی، حدود 7 میلیون تومان نیز توسط مردم خرید صورت گرفته است.

وی کارهای سفال و سرامیک، شیشه، قلم زنی، خاتم، سنگ های قیمتی، گلیم و... را از جمله صنایع دستی به نمایش درآمده در این نمایشگاه ذکر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رواج نداشتن کارت های اعتباری بین المللی در داخل کشور، مهمانان خارجی از این نمایشگاه چگونه خرید انجام داده اند، گفت: بخشی از خرید به صورت نقد و پرداخت دلار انجام شده است و برای افرادی که تمایل داشتند وجه خود را با کارت های اعتباری بین المللی پرداخت کنند، در محل نمایشگاه یک صرافی پیش بینی شده بود که امور مربوط را انجام می داد.