آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
جهان
۶

محاکمه بنیانگذار لشکر جهنگوی در پاکستان

ملک اسحاق، موسس و رهبر لشکر جهنگوی که دو روز پیش در پاکستان دستگیر شد، با حکم دادگاه به مدت 14 روز روانه زندان کوت لکپت در لاهور شد.

به گزارش فارس، اسحاق پنجشنبه شب در حالی که از عربستان به پاکستان بازگشته بود در فرودگاه بین المللی لاهور دستگیر و به مکان نا معلومی انتقال یافت.

منابع اطلاعاتی پاکستان مدعی هستند ملک اسحاق از آغاز سفر خود به عربستان تحت نظر نیروهای اطلاعاتی پاکستان بوده و به محض ورود به پاکستان دستگیر و در اختیار سازمان اطلاعات این کشور قرار گرفت. گفته می شود وی به اتهام سخنرانی فرقه گرایانه دستگیر شده است. این اتهام مربوط به سخنان ماه گذشته اسحاق در منطقه نشتر کالونی شهر لاهور است که روزه داران را علیه برادران مسلمان خود از جمله شیعیان تحریک کرد.

به گفته مقامات پلیس، در همان زمان پرونده ای علیه وی تشکیل شد که بعد از تکمیل پرونده و اثبات جرم، دادگاه دستور دستگیری اسحاق را صادر کرد. با این حال این نخستین بار نیست که اسحاق روانه زندان می شود. وی تیرماه سال گذشته پس از تحمل 14 سال حبس و در حالی که 44 پرونده جنایی و تروریستی بر ضد وی تشکیل شده بود به قید وثیقه از زندان آزاد شد و بلافاصله پس از آزادی، فعالیت های تفرقه افکنانه خود را ازسر گرفت. وی پیش از آن نیز به مدت 2 ماه در زندان رحیم یار خان زندانی و سپس آزاد شد. اسحاق در کشتن بیش از یکصد نفر از شیعیان دست داشته و فردی است که 16 سال پیش به طور سری گروه لشکر جهنگوی را با هدف ترور شخصیت های شیعه بنیان نهاد.

وی همچنین عامل اصلی به شهادت رساندن شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان شناخته شده و متهم به قتل دیپلمات های ایرانی در این کشور است. طبق گزارش پلیس، لشکر جهنگوی بیشترین فعالیت را در کشتار پیروان دیگر فرقه های اسلامی در پاکستان دارد و در حال حاضر با برقراری ارتباط با طالبان پاکستان به فعالیت های خود ادامه می دهد.