آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
جهان
۶

13 کشته و 69 زخمی در 2 حمله انتحاری افغانستان

به نظر می رسد موج تازه خشونت ها و انفجارهای انتحاری که در افغانستان به راه افتاده، همچنان ادامه داشته باشد و هر روز قربانیان بیشتری بگیرد. پس از آن که طی یک ماه گذشته نیروهای شبه نظامی با پوشیدن لباس نظامیان ارتش افغانستان، تعدادی از نیروهای خارجی را به قتل رساندند، تازه ترین حمله این نیروها در نزدیکی یکی از پایگاه های ناتو انجام گرفت. تنها تفاوت این حمله این بود که این بار غیر نظامیان بیشتر قربانیان حادثه بودند.

به گزارش ایسنا، در جریان دو حمله انتحاری در ولایت میدان وردک افغانستان واقع در 30 کیلومتری غرب کابل که روز گذشته رخ داد، 14 نفر از جمله دو عامل انتحاری کشته و 69 نفر دیگر نیز زخمی شدند. این حملات انتحاری خونبار در ساعت 6 و 15 دقیقه به وقت محلی در نزدیکی دروازه منطقه سیدآباد در ولایت وردک رخ داد و باعث تخریب چند مغازه و منازل مسکونی اطراف شد. در بیانیه والی ولایت وردک آمده است: در جریان این دو عملیات انتحاری 9 غیرنظامی و چهار مامور پلیس کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: افراد مجروح شده شامل 47 غیرنظامی، هفت مامور پلیس، سه پرسنل آژانس اطلاعاتی افغانستان و دو سرباز نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) هستند که همگی به بیمارستان منتقل شدند. براساس گزارش شاهدان عینی ابتدا یک انفجار انتحاری در ایست ورودی مجتمع ساختمان های پایگاه ناتو و فرماندهی پلیس روی داد و پس از آن که مردم برای کمک رسانی به این محل آمدند، یک مهاجم انتحاری کامیون مملو از مواد منفجره حامل خود را در وسط این ساختمان ها منفجر کرد.از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد که سخنگوی طالبان محسوب می شود، مدعی شد دو عامل انتحاری از افراد طالبان بودند که عملیاتی را برای کشتن نیروهای آمریکایی و افغان انجام دادند. ولایت میدان وردک در غرب کابل، از مناطق ناامن شمرده می شود و افراد وابسته به گروه های طالبان و حزب اسلامی در آن فعال هستند.