آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

بارش های شمالی گسترده می شود

احسان مرادی

پس از بارش های شدید و دلچسب روزهای گذشته در سواحل دریای خزر، اینک شاهد گسترش این بارش ها به مناطق وسیع تری از نیمه شمالی هستیم. این خبر خوبی برای کشاورزان این منطقه پرمحصول و آباد است.

امروز: انتظار داریم امروز هم بارش ها با شدت تمام در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، همچنین در مناطقی از اردبیل ادامه داشته باشد. خبر خوب دیگر این که از امروز بارش ها گسترش بیشتری می یابد و مناطق گسترده تری از شمال غرب، دامنه های رشته کوه البرز، مناطقی از استان البرز و مناطقی از شمال تهران، سمنان و قزوین را هم فرا می گیرد. همچنین در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق بر سرعت وزش باد افزوده می شود و خلیج همیشه فارس مواج است. امروز در بیشتر مناطق میهن کاهش دما رخ می دهد.

آینده نگری: بارش ها تا اواسط هفته ادامه دارد. بعد از آن آسمان در بیشتر نقاط کشور صاف می شود و کمی افزایش دما رخ خواهد داد. البته این افزایش فقط در دمای بیشینه هنگام بعدازظهر خود را نشان می دهد. برعکس به دلیل صاف شدن آسمان، دمای کمینه هنگام صبحدم کاهش خواهد داشت.

وضع راه ها: اکنون همه راه های نوار شمالی بجز شمالی ترین شهرهای شمال شرق، به دلیل بارندگی لغزنده است. مسافران تابستانی در گذر از این راه ها به توصیه های پلیس راه توجه کنند.