آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۷۲۶
استان ها
۲۳

برپایی همایش ملی خرما در کرمان

مجید نعمت اللهی

دنیای اقتصاد کرمان: همایش ملی خرمای ایران با همکاری مشترک انجمن خرمای استان کرمان، پژوهشکده باغبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، کانون دانش و صنعت خرما و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان امروز در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

مسوول روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان با بیان این خبر گفت: در بخش جنبی این همایش ملی هم، انجمن خرمای استان کرمان توانمندی های استان کرمان را در زمینه تولید و صادرات خرما به نمایش خواهد گذاشت.

عباس عسجدی افزود: محورهای همایش امسال شامل فیزیولوژی پس از برداشت، آفات و بیماری ها، به نژادی و بیوتکنولوژی، مباحث مربوط به بازار، فن آوری های نوین در تولید و فرآوری، مباحث مربوط به فرآوری و بسته بندی، ارزش دارویی و تغذیه ای و راهکارهای فرهنگی برای توسعه مصرف خرما هستند.

عسجدی با اشاره به اقدامات اتاق کرمان با هدف کمک به توسعه صادرات این محصول راهبردی، به اعزام هیات تجاری و بازاریابی به کشور چین و برپایی غرفه استان کرمان با همکاری خوشه صنعتی خرمای استان در جشنواره ملی خرمای ایران در دو سال گذشته در کنار نمایشگاه حلال ایران اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ها، توانمندی استان کرمان در تولید محصولات فرآوری شده از خرما، تولید صنایع دستی و همچنین تهیه مواد اولیه از ضایعات نخل از نکات قابل توجه بود.