آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۷۲۶
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

ترانزیت 305 هزار تن کالاازخطوط ریلی هرمزگان

دنیای اقتصاد – بندرعباس – علی نظری: مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 305 هزار و 244 تن کالااز طریق خطوط ریلی استان ترانزیت شد که هفت درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مهندس رضا شاکری با اعلام این خبر افزود: این کالاها شامل پنبه، لوازم خانگی، مواداولیه و لوازم یدکی بود که از کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی به مقصد کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد. وی همچنین بیان کرد: در این مدت 464 هزار و 442 تن کالابه وسیله 84 هزار و617 دستگاه واگن تخلیه و بارگیری شد که 18 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. این مسوول اظهار کرد: افزایش بارگیری محموله های مواد معدنی و کانتینر علت رشد درتخلیه و بارگیری کالاها بوده است. طول خطوط ریلی هرمزگان 620 کیلومتر است.

برق رسانی به واحدهای مسکونی مهر «مهرآباد» نیازمند اعتبار

دنیای اقتصاد- شرق استان تهران-محمد فرخی: مدیر منطقه برق رودهن از نیاز 15 میلیارد ریالی این اداره برای تکمیل طرح برق رسانی به مسکن مهر «مهرآباد» رودهن خبر داد. عزیز آقازاده در حاشیه نخستین نشست کمیته برنامه ریزی رودهن اظهار کرد: برای اجرای این طرح به عنوان طرحی ملی در بخش رودهن، اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته بود. وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت منطقه برق رودهن پیگیر جذب این میزان اعتبار برای اجرای طرح های برق رسانی به مسکن مهر است.

کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین به زلزله زدگان

دنیای اقتصاد - قزوین – مهرداد نوری: با هدف بررسی اقدامات و هماهنگی های اولیه برای کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی جلسه ای با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در محل استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین؛ در این جلسه مهندس فرخزاد، رییس سازمان ضمن ابراز تاسف از این واقعه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان برای امداد به زلزله زدگان آذربایجان با اطلاع رسانی به اعضا از طریق پیامک و وب سایت سازمان، اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اعضا و کارمندان کرد و کاروانی حامل این کمک ها به مناطق زلزله زده اعزام شد. وی درخصوص هر نوع امداد رسانی دیگر به این مناطق نیز اعلام آمادگی کرد.