آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۴
اقتصادی
۴

بدون تیتر

تحقیق و تفحص به دلیل بدهی قطعه سازان و کاهش هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان را الیاس طاهری عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن از شرکت سایپا عنوان کرد و گفت: انتقال مدیرعامل سابق سایپا به شرکت ملی مس از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که به اعتقاد آنان نعمت الله پوستین دوز نسبت به مدیران سابق سایپا عملکرد بهتری داشت. در نقطه مقابل، برخی نمایندگان نیز به عملکرد مدیرعامل سابق سایپا انتقاد دارند.

عدم بیمه محصولات جامعه عشایری توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی مورد انتقاد افشین صدر، دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های عشایری ایران قرار گرفته و عنوان کرده است: قرار بود تشکل ها و تعاونی های عشایری به عنوان کارگزار این صندوق مستقیما در مناطق عشایری مسوولیت بیمه گری و ارزیابی غرامت محصولات کشاورزی و دام های عشایر را برعهده بگیرند اما تاکنون با وجود تعهدات خود به مفاد تفاهمنامه یی که با سازمان امورعشایری منعقد کردند، عمل نکرده اند.

معاوضه خانه فرسوده با نوساز، عنوان طرح جدیدی است که در وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است و مجید کیان پور، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص از آغاز اجرای طرح «کلید به کلید» در بافت فرسوده در یکی از مناطق تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، اعضای محله که تمایل داشته باشند، واحد خود را تحویل می دهند و یک واحد نوساز تحویل می گیرند.

احتمال تغییر حداقل دستمزد91 ابوالفضل فتح اللهی، نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اعلام کردکه احتمالابرخی تلاش ها برای افزایش دوباره حداقل دستمزد در نیمه دوم سال جاری صورت خواهد گرفت.

کدام ایرلاین ها باید ادغام شوند: حمیدرضا پهلوانی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های کوچک هواپیمایی توصیه کرده ادغام را در دستور کار قرار دهند تا در کنار کاهش هزینه ها، خدمات پروازی بهبود یابد. بر اساس گفته های پهلوانی، به نظر می رسد ایرلاین های معراج، سهند، آریا و ایرقشم باید با هم ادغام شوند و روی دیگر گزینه ها همچون ساها، هسا، کاسپین و تابان هم حساب باز شده است.