آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۰
ایران زمین
۱۵

«باباگرگر» قروه منطقه نمونه گردشگری می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری در منطقه باباگرگر شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر الهی در جلسه کارگروه گردشگری استان که در دفتر معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: منطقه باباگرگر به دلیل وجود امامزاده، چشمه آب معدنی و فضای تفریحی قابلیت های زیادی برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری دارد، لذا این مکان باید به سرمایه گذار توانمندی واگذار شود تا بتوان بسته های سرمایه گذاری را در این منطقه عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پیوند فضای زیارتی و سیاحتی با یکدیگر، جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه، حفاظت و صیانت از بقعه و زیارتگاه، احداث سایت توسعه گردشگری و حفاظت از آن و ایجاد فضایی مذهبی زیارتی برای زائران و گردشگران است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، گفت: با جذب سرمایه گذار، کارهایی در این منطقه انجام خواهد شد که شامل ایجاد مراکز اقامتی باز، کمپینگ، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، مرکز موقت امداد و نجات، سرویس های بهداشتی، پیاده راه، ایجاد مراکز آب درمانی، محل ذبح حیوانات برای نذورات زائران و پارکینگ برای رفاه حال گردشگران است.

به گفته الهی، این منطقه به دو قطب تفریحی و زیارتی تقسیم خواهد شد که در قطب تفریحی پروژه های توسعه گردشگری توسط سرمایه گذار اجرا می شود.