آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
صفحه اول
۱

هشدارهای جدید وزارت خارجه به مسافران کانادا

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای نسبت به مسافرت اتباع ایرانی به کانادا هشدارهای جدیدی داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به قرائن موجود، روند اسلام ستیزی و ایران هراسی در کانادا نه تنها متوقف نشده بلکه طی چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و این رویکرد، رفتار مراجع دولتی و غیردولتی آن کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

این اطلاعیه می افزاید: مواردی از بازداشت و اخراج شهروندان ایرانی به بهانه های مختلف همچنان استمرار داشته و ایرانیان از حقوق اولیه برای انجام فعالیت های عادی زندگی از جمله آزادی در دسترسی به حساب ها و عملیات های بانکی محروم هستند.

در هشدار جدید وزارت امور خارجه تاکید شده است که عملکرد پلیس کانادا نشان می دهد دولت این کشور از اراده یا توان لازم برای پیگیری جرایم انجام شده علیه ایرانیان مقیم برخوردار نیست.

این اطلاعیه می افزاید: مواردی از قتل شهروندان ایرانی وجود دارد که با وجود پیگیری های مکرر، پلیس کانادا گزارشی که حاکی از اقدام جدی و موثر در تعقیب قاتلان باشد، ارائه نداده و افزایش نرخ جرم و جنایت و تهدیدات جانی در کانادا همواره مورد نگرانی بوده است.

در این اطلاعیه از شهروندان ایرانی خواسته شده است که مراقب باشند با توجه به دشواری ناشی از عدم حضور مستقیم سفارت و کنسولگری ایران در دفاع از حقوق اتباع ایرانی مقیم، در معرض سوءاستفاده گروه های جانی قرار نگیرند.

همچنین با توجه به اقدام دولت کانادا در فراهم کردن فضا برای گروه ها و لابی های ضدایرانی، هموطنان ایرانی برای پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی اقدامات احتیاطی را مدنظر قرار دهند.