آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
صفحه اول
۱

پرونده ویژه جام جم درباره طلاق های عاطفی در زندگی زناشویی را در صفحه 10 و 11 بخوانید

طلاق عاطفی؛ همسرانی که فقط همخانه اند

روی هیچ برگه ای ثبت نمی شود، هیچ زوجی آن را امضا نمی کند، هرگز خداحافظی ای صورت نمی گیرد. حتی ممکن است جز همسرانی که فقط همخانه اند، هیچ کس هم از وقوع آن مطلع نباشد، اما گویی چاهی از فاصله در زندگی ایجاد می شود که کم کم عمیق و عمیق تر می شود و هر روز زن و شوهر را از هم دور و دورتر می کند.

طلاق عاطفی معضل امروز اکثر خانواده هاست که به گفته کارشناسان دلایل خاص خود را دارد و معمولابرای افرادی اتفاق می افتد که سال ها از زندگی مشترکشان می گذرد.

دکتر سیدهادی معتمدی، روانپزشک و مشاور خانواده در این باره می گوید: در زندگی ماشینی که ارتباطات میان زن و شوهر خیلی کم است، یا در وضعیتی که آنها همدیگر را خیلی کم می بینند یا مشکلات مالی زیادی دارند که با کوچک ترین تنش، ارتباط میان زن و شوهر دچار مشکل می شود، طلاق عاطفی صورت می گیرد.

وی تاکید می کند: در چنین شرایطی همسران در وضعی زندگی می کنند که مانند دو همخانه هستند و چندان منفعتی برای هم ندارند، اما فرزندان رابطه سرد میان پدر و مادر را بخوبی درک می کنند و بیشترین آسیب را می بینند.

زنان کارمند از متهمان اصلی وقوع طلاق عاطفی در خانه اند. همان ها که فقط کار می کنند و با غفلت از زندگی زناشویی خود همیشه خسته و نامرتب و بی حوصله هستند.

طلاق عاطفی دلایل زیادی دارد و کارشناسان برای جلوگیری از وقوع آن راهکارهایی پیشنهاد می کنند. اگر می خواهید از این دلایل و راهکارها آگاه شوید پرونده جام جم را در این باره بخوانید.