آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۱۸
حوادث
۱۹

سوءاستفاده از بیسوادی برادر برای کلاهبرداری

ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی فردی را که با سوءاستفاده از مدارک شناسایی برادرش به دریافت دسته چک از بانک اقدام کرده بود و از مردم کلاهبرداری می کرد، دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در این باره گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر فروش یک دستگاه خودروی پراید به شخصی به نام رضا و دریافت دو فقره چک بلامحل، پرونده ای در پلیس آگاهی استان تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه و با توجه به شکایت شاکی و گواهی عدم پرداخت چک و استعلام های مربوط مشخص شد چک ها به نام اسماعیل (برادر متهم) صادر شده است. در ادامه ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقامات قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ بیدمشکی گفت: در بازجویی ها متهم با توجه به شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرد و گفت به دلیل چک های برگشتی اش، بانک به او دسته چک نمی داده است و با توجه به شباهت زیاد با برادرش وی با سوءاستفاده از بیسوادی او، حدود دوسال پیش به بهانه وام گرفتن با شناسنامه و کارت ملی او اقدام به دریافت دسته چک کرده و با استفاده از حدود 12 فقره چک، از مردم کلاهبرداری کرده است. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، به مقامات قضایی معرفی شد.