آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
اقتصاد
۴

نرخ بیکاری آمریکا افزایش یافت

بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر فقط 115 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد و نرخ بیکاری این کشور به 2/8 درصد افزایش یافت.

به گزارش فارس و به نقل از بلومبرگ، اقتصاددانان معتقدند با کاهش تعداد استخدام ها از سوی کارفرمایان، نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، میزان بیکاری از 1/8 درصد در ماه آگوست به 2/8 درصد افزایش یافته است. تعداد اشتغال های جدید در ماه سپتامبر 115 هزار نفر بوده است که این میزان از متوسط 139 هزار نفر در هشت ماه نخست سال جاری میلادی کمتر بوده است. بیکاری پیوسته درآمدهای مردم آمریکا را کاهش می دهد و هزینه های مصرفی را محدود می کند که خود مانع دیگری برای اقتصاد این کشور است؛ اقتصادی که با کندی و رکود در تولیدات صنعتی روبه رو است.بن برناکه رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی آمریکا در تلاش است تا در ماه جاری به بازارهای مالی پول تزریق کند تا استخدام ها افزایش یابد.از فوریه 2009 بیکاری در آمریکا بالای 8 درصد بوده است و بیشترین افزایش ماهانه مربوط به سال 1948 است. تاکنون اقتصاد آمریکا توانسته است 1/4 میلیون از 8/8 میلیون شغل از دست رفته ناشی از هجده ماه رکود را جبران کند.