آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
صفحه آخر
۲۴
خبر

دکل های برق با دیدن دزدها اس ام اس می زنند

یک مبتکر ایرانی، موفق به طراحی و ساخت دزدگیر دکل های انتقال برق در کشور شد.

اصغر چیتگران در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: معضل سرقت یا خرابکاری در تجهیزات دکل های خطوط انتقال برق هر از چند گاهی باعث سقوط سارقان یا موجب بروز خاموشی های گسترده و تحمیل هزینه های تعمیر و بازسازی زیادی می شود.

وی گفت: سیستم دزدگیر دکل های انتقال برق به محض ورود افراد غیر مجاز به محوطه دکل های انتقال با ارسال پیام متنی یا تصویری به مرکز کنترل یا نیروی انتظامی و همچنین به صدا در آوردن آژیر می تواند مانع سرقت یا خرابکاری دکل های انتقال برق شود.

مبتکر دزدگیر دکل های برق، با اشاره به اجرای این طرح توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه سمنان، افزود: این دستگاه می تواند اطلاعات مفیدی از شرایط جوی در محل دکل برای مرکز کنترل ارسال کند.

چیتگران خاطرنشان کرد: هشدار سرقت و خرابکاری روی دکل های انتقال فوق توزیع و توزیع برق و دکل های مخابراتی، هشدار نشست زمین، اعلام شرایط جوی در طول مسیر خطوط انتقال و نظارت بر کار گروه های تعمیرات خطوط انتقال و... از کاربردهای این دستگاه است.

وی تاکید کرد: یک نمونه آزمایشی سیستم در شرکت برق منطقه ای سمنان نصب و به صورت آزمایشی بهره برداری شده که پس از بهره برداری رسمی، صنعتی خواهد شد.