آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
جهان
۶

انفجارهای مرگبار در عراق

انفجارهای پراکنده ای دیروز در بغداد، کوت و واسط رخ داد که با حملات مسلحانه در مناطق مختلف عراق توام بود و در مجموع 26 نفر را کشته و ده ها نفر را زخمی کرد. به گزارش فارس، طی انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده در شمال بغداد، دست کم 11 نفر کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند. یک مقام مسئول امنیتی نیز اعلام کرد: چهار خودروی بمبگذاری شده در منطقه «التاجی» در شمال بغداد، منفجر شد.

نیروهای امنیتی بلافاصله در محل حاضر شدند و خودروهای امدادرسان نیز برای انتقال زخمی ها به بیمارستان خود را به محل حادثه رساندند. در همین رابطه رویترز نوشت، خونین ترین انفجار در منطقه «التاجی» واقع در 20 کیلومتری شمال بغداد صورت گرفت و دلیل آن نیز انفجار سه بمب جاسازی شده در خودروهای پارک شده در این منطقه بود. خبرگزاری فرانسه تعداد کشته های انفجارهای پراکنده دیروز در عراق را 13 نفر اعلام کرد و نوشت که دست کم 30 نفر در این حملات تروریستی زخمی شده اند.

در یک تحول دیگر گفته شد یک گروه مسلح ناشناس به سوی یک افسر پلیس با درجه سرهنگ در منطقه «المنصور» در غرب بغداد تیراندازی و وی را به شدت زخمی کرد. نیروهای امنیتی نیز در محل حادثه حاضر شدند و کمربندی امنیتی در منطقه ایجاد و سرهنگ زخمی را به بیمارستان منتقل کردند. انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه «الکریمیه» در استان واسط نیز سه کشته و پنج زخمی برجای گذاشته است.

انفجار یک بمب در شهر واسط نیز شش کشته و تعدادی زخمی بر جای گذاشت. از یک سال پیش و به دنبال تشدید اختلافات سیاسی در عراق، دور تازه ناامنی ها نیز در این کشور از سرگرفته شد. همین مساله زمینه را برای فعالیت شبه نظامیان وابسته به القاعده فراهم ساخته و از آن گذشته زمینه را برای برخی انتقامگیری های گروهی و فرقه ای نیز فراهم ساخته است. هنوز عامل یا عاملان انفجارهای مرگبار دیروز معرفی نشده اند.