آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۱
ایران زمین
۱۹
گزارش

«ورزنه» اصفهان شهر چادرهای سفید

رئیس شورای اسلامی شهر ورزنه استان اصفهان گفت: شهر ورزنه تنها شهر ایران است که بانوان آن به صورت یکپارچه از پوشش سفید برای خود استفاده می کنند و این نوع پوشش شهر ورزنه را در کشور منحصر به فرد جلوه می دهد.

به گزارش ایسنا، ماشاءالله شفیعی با اشاره به برگزاری همایش «عفاف با چادر سفید» افزود: هدف از اجرای این همایش، ایجاد انگیزه برای دختران جوان شهر ورزنه است چرا که به مرور زمان پوشش سفید در این شهر منحصر به فرد در حال منسوخ شدن است.

وی با بیان این که همایش عفاف با پوشش سفید از پنج سال گذشته تاکنون با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شهر ورزنه برگزار می شود، ادامه داد: امسال همزمانی برگزاری این همایش با هفته گردشگری موجب شد یکی از خانه های تاریخی شهر ورزنه برای برگزاری همایش انتخاب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ورزنه با بیان این که دختران دانشگاهی و دبیرستانی شهر ورزنه به پوشش چادر مشکی روی آورده اند، افزود: این همایش زمینه ای فراهم می کند تا زنان سنتی و با پوشش سفید با بانوان جوان که پوشش سفید را برگزیده اند در کنار هم قرار گیرند و یکپارچگی پوشش را در شهر ورزنه که به عنوان منحصر به فردترین شهر از لحاظ پوشش در ایران محسوب می شود، نشان دهند.

شفیعی بیان کرد: در نخستین سال برگزاری همایش، 70 تا 80 درصد زنان ورزنه از پوشش مشکی استفاده می کردند در حالی که امسال نزدیک به 1500 بانو با پوشش سفید در مراسم حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری ورزنه در حال پیگیری است تا این روز به عنوان یک روز ملی، ثبت و در شهر ورزنه جشن گرفته شود.