آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۴
صفحه آخر
۲۰
مکث

دفاع از پیامبر اسلام (ص) با گل رزسپید

حسین خلیلی

«اگر مدارا مخلوقی بود که دیده می شد، هیچ مخلوقی از مخلوقات خدا از او نیکوتر نبود»

می گویند هر بار سخن یا کلام نغز یا نیکویی از فرد بزرگی شنیدید، برای درک و فهم بهتر آن به زمان بیان آن سخن توجه کنید. با پی بردن به این مساله می توانید بیش از پیش به اهمیت آن پی ببرید. جمله بالااز زبان فردی گفته شده که این روزها برخی سعی در مخدوش کردن چهره او دارند؛ برخی که با ساختن فیلم یا انتشار کاریکاتور می کوشند پیامبر خاتم را طبق ذهن و باور خود جلوه دهند. جستجویی کوتاه و ساده در فضای اینترنت در مورد احادیث نبوی، نتایجی را نشان می دهد که گاه از خواندن آن ممکن است متعجب شوید.

در عصری که دخترکان زنده به گور می شدند و انتقام های قبیله ای و خونی تنها راه حل مشکلات بود، فردی از مدارا سخن گفت، فرستاده ای از لزوم محبت میان مردم جملاتی اظهار کر د و انسانی تمام جلوه های خوب بشری را نه تنها به کلام، بلکه با عمل نشان داد. وقتی جواب خاکستر سر بام ها را با محبت می داد، دل های اعراب آن زمان ناخودآگاه آماده شنیدن سخنانی در ستایش محبت و نیکی می شد. چه آن زمان و چه حال بودند و هستند کسانی که با تحریف واقعیت سعی کردند چهره این پیامبر دوست داشتنی را مخدوش کنند، اما برای جواب به این عده بهترین راهکار استفاده از همان آموزه هایی است که وی مردم را به آنها رهنمون می ساخت.

برای نشان دادن اعتراض به ساخت فیلمی موهن، دختران مسلمان انگلیسی از روشی استفاده کردند که هم نوعی اعتراض است و هم دفاع از ساحت پیامبر اسلام(ص).

دختران مسلمان در انگلیس در اقدامی ابتکاری با توزیع گل و کتابچه ای که در آن احادیثی از پیامبر اسلام(ص) قرار داده شده، تلاش کردند تا پیامبر اسلام(ص) را به مردم این کشور معرفی کنند. نکته قابل توجه در این اقدام، دقت و ظرافت در انتخاب احادیث بود. این افراد احادیثی درباره «محبت و دوستی»، «نیکی به پدر و مادر» و «کمک کردن به همنوعان» در این کتابچه ها قرار داده بودند. این افراد همچنین گفتند ایده دفاع از پیامبر با توزیع گل های رز سفید از روح اسلام نشات گرفته؛ چون اسلام دین صلح و محبت و هدایت است.

گروه بین الملل