آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

جشنواره سریال های دفاع مقدس را شبکه یک سیما برگزار کرد

«شوق پرواز» بهترین سریال دفاع مقدس

جشنواره سریال های دفاع مقدس شبکه یک سیما که به مناسبت هفته دفاع مقدس هر شب پخش می شد، پنجشنبه شب با انتخاب سریال «شوق پرواز» به عنوان بهترین سریال جنگی به کار خود پایان داد.

مخاطبان جشنواره سریال های دفاع مقدس پنجشنبه شب از میان سه سریالی که به مرحله نهایی رسیده بودند، بیشترین رای را به سریال شوق پرواز دادند تا این سریال صدرنشین شود و سریال های «در چشم باد» و «خاک سرخ» در ردیف های دوم و سوم قرار گیرند.

سریال شوق پرواز را یدالله صمدی کارگردانی کرده است و شهاب حسینی نقش اول آن را بازی می کند. این سریال درباره زندگی شهید عباس بابایی است. از دیگر بازیگران این سریال می توان به افسانه بایگان، الهام حمیدی، ستاره اسکندری، کوروش تهامی، شهرام حقیقت دوست و... اشاره کرد. این سریال سال گذشته از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

سریال در چشم باد را مسعود جعفری جوزانی، کارگردانی کرده است. این سریال در سه مرحله، مراحل مختلف تاریخ معاصر ایران از دوره میرزاکوچک خان جنگلی تا جنگ تحمیلی را به تصویر می کشد. مرحله سوم این سریال که آخرین مرحله در چشم باد هم هست به جنگ عراق علیه ایران اختصاص دارد. در چشم باد با فتح خرمشهر و شهادت بیژن (پارسا پیروزفر) به پایان رسید. در چشم باد در جشنواره دفاع مقدس شبکه یک رتبه دوم را از آن خود کرد.

سریال خاک سرخ را ابراهیم حاتمی کیا با موضوع مقاومت مردم خرمشهر و سقوط این شهر در اوایل دهه 80 مقابل دوربین برد. در این سریال پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، لاله اسکندری، بهناز جعفری، هما روستا و... بازی می کنند. امتیازات مردم به خاک سرخ، این سریال را در رتبه سه جشنواره قرار داد.