آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«روزگار جوانی» در آی فیلم

پخش سریال «روزگار جوانی» ساخته اصغر توسلی از امروز از شبکه آی فیلم آغاز می شود.

امین حیایی، نصرالله رادش، بهزاد خداویسی، کیهان ملکی، مهدی صباحی و بیوک میرزایی در این سریال نقش های اصلی را بازی می کنند.

روزگار جوانی در نیمه دوم دهه 70 از شبکه تهران روی آنتن رفت و خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سریال های تلویزیونی تبدیل شد. فیلمنامه سری اول این سریال را اصغر فرهادی نوشته و زنده یاد شاپور قریب آن را کارگردانی کرده است. اصغر توسلی هم تهیه کنندگی آن را به عهده دارد.

سری دوم روزگار جوانی (قسمت 13 به بعد) را خود توسلی کارگردانی کرده است. روزگار جوانی قصه چند دانشجو است که هر کدام از یک شهر به تهران آمده اند و در یک آپارتمان با هم زندگی می کنند. در هر قسمت این سریال برای این دانشجویان اتفاقاتی رخ می دهد. بیوک میرزایی نقش صاحبخانه آنها را بازی می کند. او دختر جوانی دارد که یکی از دانشجویان (نصرالله رادش) به او دل می بندد. کیهان ملکی هم نقش دانشجوی آذری را بازی می کند که زن و بچه دارد و از شهرستان برای ادامه تحصیل به تهران آمده است. نقش همسر او را که یک بار به تهران می آید، حمیرا ریاضی بازی می کند.

ملکی و مهدی صباحی با سریال روزگار جوانی به دنیای بازیگری معرفی شدند. آواز تیتراژ این سریال را محمد عیوضی خوانده که در آن سال ها بین مردم خیلی طرفدار داشت. این آواز با این شعر شروع می شد: مثل یک رنگین کمون رنگ، رنگ... سرگذشت زندگیمون رنگ رنگ... همزبونیا اگر شیرین تره... همدلی از هم زبونی بهتره.