آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تغییر در محتوا و فرم سرزمین دانایی

سری جدید مستند مسابقه «سرزمین دانایی» به کارگردانی سعید ابوطالب قرار است در فصل پاییز در شبکه تهران ساخته شود. سری جدید این مسابقه به لحاظ محتوایی با تغییراتی همراه است.

سعید ابوطالب، طراح و کارگردان مستند مسابقه «سرزمین دانایی» به جام جم گفت: در سری جدید «سرزمین دانایی» که پاییز امسال تولید آن آغاز می شود، امیدواریم به سطح بالاتری به لحاظ محتوایی، فنی و کیفی برسیم تا استاندارد جدیدی را در این گونه تلویزیونی در کشور تعریف کنیم.

ابوطالب ادامه داد: بنابراین اساس را در سری جدید این برنامه بر مبنای تغییر گذاشته ایم تا به نقطه مطلوب برسیم. هنوز با نتیجه دلخواه فاصله داریم.تهیه کننده مسابقه «سرزمین دانایی»، درباره ویژگی های یک برنامه تلویزیونی در حد استانداردهای جهانی توضیح داد: برای این که یک اثر رادیو تلویزیونی در سطح بین المللی مورد قبول قرار بگیرد، باید واجد دو مولفه اصلی باشد. یکی این که باید کاملاخلاقانه و بدیع باشد و دوم این که باید هر چه بیشتر با فرهنگ کشور همخوانی داشته باشد. فقط در این صورت است که مورد توجه دیگر فرهنگ ها قرار می گیرد و دیده می شود.

ابوطالب اشاره کرد: برنامه های تولیدی تلویزیون ما به خاطر رعایت هنجارهای اجتماعی و فرهنگی، مطلوب بسیاری از کشورهای آسیایی و بخصوص مناسب پخش از تلویزیون کشورهای خاورمیانه و اسلامی است. صداوسیما در این عرصه خوب عمل کرده و کارهای شاخص نمایشی و برخی مستندهای خوبی ارائه داده است و در واقع سطح تولیدات تلویزیونی ما از استاندارد بالایی برخوردار است.

مسابقه «سرزمین دانایی» به بخش نهایی مسابقات و سرگرمی جشنواره رادیو تلویزیونی اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ABU)2012 راه یافته است.

دومین سال است که این برنامه نامزد دریافت جایزه ABU می شود و منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم.

این جشنواره در کره جنوبی برگزار می شود و بیش از 50 برنامه رادیویی و تلویزیونی از کشورهای مختلف در گونه های متفاوت به عنوان نامزدهای نهایی به بخش مسابقه نهایی راه یافته اند. برندگان این جشنواره در نشست عمومی این اتحادیه مشخص می شوند.