آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
فرهنگ و هنر
۵

افزایش بودجه انجمن سینمای جوان

رئیس سازمان سینمایی ایران در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه با اشاره به افزایش بودجه انجمن سینمای جوان از تلاش برای پرداختن جدی به فیلم کوتاه خبر داد.

جواد شمقدری با حضور در محل برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت با تاکید بر توجه جدی برای عرضه و پخش فیلم کوتاه به ایسنا گفت: پخش فیلم کوتاه سبب دلگرمی برای فیلمساز و افزایش انگیزه برای عوامل تولید می شود. وی افزود: متاسفانه چون از نظر زیرساخت ها و تعداد سالن های سینما دچار کمبود هستیم، همین امر سبب کاهش عادت مردم به سینما رفتن شده است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین با یاد آوری این که مردم بیشتر از طریق تلویزیون فیلم می بینند، تاکید کرد: با تولید برنامه های جذاب درباره فیلم کوتاه در تلویزیون می توانیم مخاطبان بیشتری برای این گونه آثار به دست آوریم.

وی گفت: شاید حداکثر 20 میلیون نفر بیننده فیلم در سینما داشته باشیم که آن هم در نهایت به میزان خالص هفت میلیون نفر می رسد که این برای یک کشور 70 میلیونی اصلارقم مناسبی نیست. رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که در طول مدت حضور وی سرمایه گذاری برای انجمن سینمای جوان افزایش پیدا کرده است، گفت: تلاش ما براین است که در تمامی شهرهای ایران با رعایت عدالت سطح امکانات افزایش پیدا کند. وی از آموزش های کارگاهی در کنار روش های آموزش آکادمیک خبر داد و اظهار کرد: سعی شده سطح استادان ارتقا پیدا کند و روش های آموزش ساماندهی شود و از مباحث پراکنده در این مسیر پرهیز شود.