آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
فرهنگ و هنر
۵

پیام رئیس جمهور و وزیرش به جشنواره فیلم و تئاتر کودک

در آستانه برگزاری دو جشنواره فیلم و تئاتر کودک و نوجوان که در اصفهان و همدان برپا می شود، رئیس جمهور و وزیر ارشاد پیام هایی جداگانه را صادر کردند.

به گزارش جام جم، محمود احمدی نژاد در پیامی به بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام کرد: جشنواره فیلم کودک در پرتو عزمی همگانی، می تواند پاسخگوی نیازهای انسان های حقیقتجو باشد.

در پیام احمدی نژاد به جشنواره فیلم کودک اصفهان آمده است: بی شک همان گونه که تلاش های ثمربخش علمی نخبگان ما الهام بخش بسیاری از کشورهای جهان گردیده، حرکت در جهت تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان نیز می تواند نگاه ها را متوجه نبوغ و ارزش های جوانان ما نماید.

همچنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برپایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، طی پیامی، رشد هر جامعه ای را در گرو توجه به دنیای کودکان قلمداد کرد و آن را دروازه ورود به رشد عمومی جامعه آینده خواند.

حسینی در پیام خود، تئاتر کودک را عامل سازنده شخصیت و هویت فرهنگی خواند و گفت: تحقق این تاثیرگذاری در گرو هدفمندی و بالندگی تئاتر کودکان و نوجوانان است که یقین دارم هنرمندان سختکوش این رشته و برنامه ریزان دلسوز در معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نیل به تعالی آن گام های ارزنده ای را با سرافرازی برخواهند داشت.